Jeg har lavet en række tilføjelser og ændringer i forhold til Billings model, alt med udgangspunkt i den originale model.
Nedenfor de vigtigste

Kanoner
• Kanoner og åbne kanonporte på underdækket
• Alle kanoner på hoveddæk, incl forreste kanoner
• Kanoner monteret med taljer og bagtov
Skrog
• Luger til agtervinduer med liner til åbning
• Undgå klistermærker fra byggesættet (f.eks. hækudsmykning, kanonporte etc.)
• Opmaling af hækudsmykning
• Gallionsfigur skåret i træ, erstatter modellens plastik
Anker
• Forreste ankre hænges i taljer, der går til fokkemasten lige under mærset
• Bagerste ankre ligger i gafler, der kan vippes ud, når ankrene slippes. På modellen er de bare bundet til forreste røstbrædt
• Ophæng af ankerkæder langs skibssiden
• Tov til ankerkranerne er ført gennem skibssiden og ophængt i krog på indersiden
Master, ræer og rigning
• Montering af snaumast
• Montering af læsejlspir på fokke- og stormastens under- og mærseræer
• Rigtig gaffel på fokke- og stormastens gaffelbomme
• Dobbelt bomdirk ført til mærs og kofilnagler på bom
• Bomskøde ført til begge sider frem for enkelt på modellen.
• Gaffelskøde, ført til blokke i hækkens agterkant.
• Mærseråens fald føres til blokke sb og bb under stormastens nagelbænk (ikke markeret på model)
• Tilsvarende ført bovenbramråens fald til bb side og bramråens fald til sb side
• Storråens fald ført gennem skivgatter i forreste stolper i stormastens nagelbænk
• Alle fald i model ført til nagelbænke i siderne eller blokke i siderne (som ikke findes originalt)
• Ophæng af stormastens rå og mærserå i blokke (blot hul i masten i modellen)
• Understøttelse under krydsmastens mærsejomfruer ført til mast.
• Ingen jomfruer på krydsstængesallingen som ellers angivet i tegningerne. De findes ikke i virkeligheden.
• Modellen har ikke dobbelt formærsestag, og stagene er placeret for langt ude på bovsprydet
Dæk og dæksudstyr
• Tre kæder i hver side på skorstenen (modellen har to)
• Ekstra klokke ved stormast
• Åben skruebrønd
• Tovværk til løft af skrue ført til bund af skruebrønd samt til bjælkeværk foran krydsmasten til opkvejling heraf.
• Trappe til batteridæk
• Ændret ratkonsol og nathuse
• Rattet er originalt placeret på ristværk og med ratliner ført til ind i skroget. Disse liner tilføjes
• Forsænkede ruder og tremmer på skylights
• Ændring af naglebænke ved krydsmastens rod (do.)
• Køkkenskorsten med presenning over luge og agtervendt (modellen vender fremad)
• Store ændringer i agterdækkets layout (se billede), sv.t. originale skib
• Støttestolper under agterdækkets udhæng
• Originalen har kun en trappe til fordækket. Modellen har to
• På originalen går søgelænder på agterdækket kun til de agterste bådkraner, ikke hele vejen rundt. Det samme gælder også fordækket, hvor der kun er søgelænder på agterkanten.
• Flere nagelbænke mellem kanonerne er afkortede fra 4 til 3 kofilnagler pga. pladsproblemer mellem kanonerne (en følge af kanoners taljer).
• Taljer flyttet fra dæk til skibssider
• BB jomfru i dæk, både til mesanstag (model midtstillet), SB g BB jomfruer i dæk til storstag (model kun én, midtstillet)
• Ændret udseende af kraner til hækhængt redningsbåd
• Ændrede kraner til sidehængte redningsbåde
• Originalen har ikke klyds
• Joller er selvbyggede, ikke modellens plastik